Ny spjälsäng

Idag ska Ludvig få babymassage igen. Hoppas att han kommer att tycka om det lika mycket som han gjorde förra gången! Åhh han bara låg och njöt förra gången. Min lille gladfis. Får inte glömma att jag ska ha med mig kaffe tilll föräldargruppen idag. Det är så roligt att få komma iväg och träffa andra mammor så man kan prata av sig lite och byta erfarenheter.

Ludvig har börjat att prata mer nu. I fredags när vi skulle sova så bara låg han och pratade, totalvägrade att sova. Det är så mysigt att höra på. Han har även börjat att rulla mer när han ligger på ryggen så snart är det nog dags att byta från vagga till spjälsäng. Var på Ikea med Ludvigs farmor och köpte en i förra veckan. Det blev en vit spjälsäng och så köpte jag ett blått påslakanset men elefanter och hjärtan på! Kanonfint om ni frågar mig! Köpte även lite annat smått och gott...


GULLIVER Spjälsäng
Lånad bild från Ikeas hemsida. (Hittar tyvärr inte någon bild på påslakanet.)

Tycker att det är en prisvärd spjälsäng och Ludvig verka tycka att den är skön att ligga i. Det är det som är viktigast ju! Han hade nog dock somnat i vilken säng som helst :)
Köpte även två ramar som jag ska ha på en tavelram i köket men de ska bytas då det var felsort med de jag hade hemma som ska stå där.

I helgen har Tobbe har varit i Göteborg med sitt jobb och tittat på Jerry Williams och sett Frölunda - Timrå. Hämtade honom på sitt jobb i lördagskväll vid 11- tiden. Han hade haft så kul! Medans pappa Tobbe var där så var Ludvig och jag hemma och myste. På lördagen var vi först en runda på stan för att titta på julklappar till mig och när vi varb klara där åkte vi ut en runda till Ludvigs farmor som också var hemma själv. Vi bakade lussebullar och gjorde kola som vi ska ha till julafton. Mysfaktor på hög nivå. Tyckte nog Ludvig oxå för han somnade gott i farmors famn.

Ska gå och titta till lilleman nu om han behagas att vakna för lite mat!

Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0